De ce Tiger-Budo ?

TIGER-BUDO Târgu-Mureş, clubul de arte marţiale fondat de jandarmii mureşeni.

TIGER-BUDO, pentru că acest nume înseamnă foarte mult pentru mine şi pentru mulţi alţi prieteni de-ai mei, colegi de antrenament şi pentru toţi cei care din anul 2000 au început alături de noi să descopere stilul Karate Kyokushin.

În anul 2001 un grup de nouă  jandarmi mureşeni împreună cu d-nul maior la aceea dată, Dumitru Pavel au înfiinţat clubul sportiv ,,Tiger-Budo Tg.Mureş„. Clubul a avut de la început secţiile de, judo , jiu-jitsu, karate shotokan şi nu în ultimul rând Karate Kyokushin. Numele clubului a fost ales după mai multe discuţii. Poate că pare un nume cam exotic, dar toţi am simţit nevoia să avem un nume care să inspire forţă, respect, un nume care într-un fel sau altul să aibă legătură cu Asia, cu  zona în care îşi au originea toate stilurile practicate în clubul nostru.

Sufletul  secţiei de Karate Kyokushin a fost Dumbrăvean Traian, pe atunci centură neagră 1 dan, cel care de atunci şi până în prezent a muncit zi de zi şi a făcut ca cel puţin în cadrul Federaţiei Române de Karate Kyokushin, numele de ,,Tiger-Budo Tg.Mureş” să fie recunoscut şi respectat.

Au trecut 10 ani şi în toată această perioadă, noi cei de la Tiger-Budo Tg.Mureş, am continuat să ne antrenăm şi să transmitem ,,microbul” Kyokushin mai departe. Am adus alături de noi mulţi copii şi tineri care au învăţat şi au simţit alături de noi ce înseamnă spiritul Kyokushin. În cei 10 ani, am avut cu toţii multe rezultate frumoase, multe momente în care am fost mândri că facem parte din acest grup minunat, Tiger-Budo. De-a lungul timpului clubul nostru a obţinut rezultate bune la toate competiţiile la care a participat, atât naţionale cât şi internaţionale. La competiţiile interne pot spune că am fost nelipsiţi şi că de fiecare dată am avut reprezentanţi pe podium. Noi am avut cele mai  bune rezultate  cu copiii şi juniorii. Mulţi copii au luat contact cu lumea artelor marţiale prin intermediul nostru, pentru mulţi dintre ei acest lucru cred că a fost ceva deosebit. Au avut şansa de a trăi emoţiile concursurilor, ale examenelor, bucuria de a fi pe podium iar noi am avut alături de ei aceleaşi emoţii şi bucurii.

În cei 10 ani de muncă, clubul a crescut, s-a dezvoltat, mă refer aici strict la secţia de Karate Kyokushin. Încă de la început a existat un nucleu foarte puternic format din elevii lui sensei Traian de la Iernut. Alături de aceştia am format un grup entuziast de sportivi în unitatea de Jandarmi din Tg.Mureş. După un timp sensei Traian a deschis o sală de antrenament în Tg.Mureş, unde în jurul său s-a format o echipă adevărată. A mai fost deschisă în perioada aceea o sală mică şi la Ceuaşu de Câmpie, unde copiii din zonă au avut şansa să ia contact cu artele marţiale, cu şcoala de Karate Kyokushin. Cu toţii prin munca lor, prin entuziasmul lor, prin rezultatele pe care le-au obţinut au făcut ca numele de Tiger-Budo Tg.Mureş să fie cunoscut la competiţiile din ţară.

Lasă un comentariu